Aktuality
Prenájom kancelárskych priestorov

Spoločnosť METRO Bratislava a.s. ponúka na prenájom kancelár ...
médiá | články v tlači | Bratislavu s Kitsee má spojiť dvojkoľaj
Bratislavu s Kitsee má spojiť dvojkoľaj
(SME, 10.10. 2007)
Pri plánovaní železničnej trate, ktorá spojí Paríž, Viedeň a Bratislavu, navrhujú projektanti aj zdvojkoľajnenie časti Petržalka – Kitsee. V rámci projektu TEN-T projektanti navrhli aj zdvojkoľajnenie traťového úseku železničná stanica Bratislava-Petržalka – Kitsee. Plánovanú železničnú trať, ktorá spojí Paríž, Viedeň a Bratislavu, projektuje spoločnosť DI Koridor, s. r. o. Spoločnosť na tento účel vytvorili Dopravoprojekt a Infraprojekt. Cena projektu je 940,5 milióna korún. Na 50 % financovaný z fondu Európskej únie a ďalších 50 % zo štátneho rozpočtu. Trať bude viesť pod zemou v úrovni asi 16 – 20 metrov.

Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce – Predmestie, Filiálka a dve nové – na Páričkovej ulici a Dostojevského rade. So zastávkou na Hlavnej stanici projekt neráta.

Tunel bude začínať na predmestí a von vychádzať za Einsteinovou ulicou neďaleko obchodného domu Átrium, kde by sa mal napojiť na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje k stanici Petržalka a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút. Okrem prepojenia staníc Predmestie – Filiálka – Petržalka zahŕňa projekt aj elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg a spojenie Letiska M. R. Štefánika so železničnou sieťou.

Tunel a koľajová trať medzi Petržalkou a Predmestím by mala stáť asi 12,5 miliardy, tunel, ktorý má napojiť letisko na železničnú trať, asi 1,4 miliardy. Predpokladaný začiatok výstavby trate je rok 2010, stavba potrvá asi päť rokov.
top:
print: